some die young, but you better hold on

Idag är det tisdag. Dagarna bara flyger förbi. Mina tårar har inte kommit än.
Söndag gick förbi och kändes bara tom. Måndagen var meningslös och denna dag har varit fylld av tankar.
Minnen av det vi har gått igenom och bilder har poppat upp framför mina ögon hela dagen.
Det går inte att sluta tänka, att sluta minnas eller att sluta känna och vara ledsen.
Men gråter gör jag inte. Jag tänker bara.
Och går igenom dagarna per automatik.
Men inom mig strider alla känslor och tankar, hela tiden - dag som natt.
Det finns inget förnuftigt, bara massor med frågor men inga svar, inga tårar bara ett tungt hjärta.
Tankar om det som varit, det som är nu och det som komma skall. Tankar & frågor. Dock frågor som försvinner lika snabbt eftersom de inte får svar. Men tankar om det förflutna, som man vill ta tillbaka. Tankar om detta nu, detta svarta hål. Och främst tankar om framtiden.
Det kunde varit du. Det kunde varit jag.
Man flänger runt, stannar aldrig till.
Man skrattar och gråter, man älskar och man hatar.
Man tänker aldrig till. Ställer aldrig följdfrågor.
Man förstår aldrig. Och man vet aldrig.
Vad man har, vad man är, vad man har förlorat, eller vunnit.


jag älskar er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0