more than this

Det är så konstigt hur man funkar som person. Nästan så att inget passar en. Det kanske är ett vanligt fenomen, man brukar ju alltid vilja ha mer, det man inte har eller kan få, det vill man ha mest, man uppskattar inte det man har och så vidare. Men det handlar oftast om materiella ting.
Jag menar mer tillvaron i stort och mest så utgår jag från mig själv. Men samtidigt märker jag det även hos andra i min omgivning. Har man fullt upp så passar inte det men har inget att göra så håller man på att krypa ur sitt skinn. Är man för känslosam så är det jobbigt men är man känslokall är det nästan jobbigare. Försöker man jobba med sig själv på olika sätt, vare sig det är det inre eller det yttre så är man aldrig tillfredställd men om bara skiter i allt och låter allt komma hur det än kommer så är det typ den värsta känslan. Att inte ha kontroll och inte veta var man är påväg. Och så kan det verkligen vara kring allt. Både stora som små grejer i livet. Självklart har allt två sidor, sina för- och nackdelar. Men det är så stor skillnad mellan dessa sidor! Det är svårt att hänga med, jag vet knappt hur jag ska förhålla mig till det ena eller det andra längre.
 
Det är så jobbigt när man tror att man har en plan för en sak, allt går enligt plan även om vissa saker måste justeras men så helt plötsligt raseras allt det. Jag vet om att jag alltid har varit extra känslig för förändringar men genom åren har jag varit tvungen att lära mig att anpassa mig till den föränderliga världen. Men samtidigt tror jag att ingen klarar av brutala förändringar bara så. Det kan handla om livsförändrande grejer eller planer som inte går igenom. Som sagt, både stora som små grejer.
Det är skitsvårt att hitta balansen mellan planering och spontanitet exempelvis. Och det gäller inte saker att göra. Den balansen gäller verkligen allt, vardagen, känslorna, självutveckling, framtiden och allt som kommer ens väg medans man lever detta liv som man gör. Att ha kontroll, främst över sig själv, men att på något sätt klara av att förlora kontrollen för en stund. Att falla och sedan resa sig igen. Balans. Var finner man det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0