change my name

Funderar på att byta mitt namn till "ångest-bruden" seriöst. Mår skit, har obligatoriskt seminarium imorgon och ska ha muntlig i grupp. HE-HE liksom. Gillar muntligt, hatar grupparbeten och därför hatar jag muntliga nu. Plus så ska det muntliga baseras på en 18 sidors lång uppsats på engelska, vi ska prata på svenska och koppla det som står i uppsatsen till dagens arbete/arbetsliv - utan att sammanfatta för mycket från texten för att inte upprepa oss. JA det låter lika komplicerat som jag beskriver det. Har läst halva uppsatsen nu, försöker först fatta den. Sen ska jag duscha och fundera lite. Sen ska jag skriva mitt muntliga och hoppas att det blir bra. Vi är 6 stycken i gruppen så det blir typ 2-3 minuter per person vilket inte är så mycket. Men man vill ju säga något väsentligt så det kommer bli min utmaning efter att FATTA vad texten handlar om, så ska jag komma på väsentliga grejer liksom. Måste komma på bra grejer att skriva & säga. Inte lite press i en klass på 80 pers. där många har pluggat tidigare plus jobbat överallt och är skitduktiga. Hej - här kommer jag, direkt från gymnasiet och har jobbat totalt 4 månader av mitt liv. Vad vet jag liksom???

Funderar på att fucking hoppa av hela utbildningen. Känner mig inte alls redo. Jag vet att jag hade klarat av det MEN jag KAN inte. Svårt att förklara, jag kan men samtidigt inte. Är inte redo i alla fall. Men måste kämpa och då fixar det sig, men vill inte ens kämpa. Kul att jag har gått 3 veckor o redan vill hoppa av. Jag vet vad problemet är, behöver bara lösningen på det och då kommer allt kännas normalt. Men fuck att jag hittar den jävla lösningen, har letat efter den i 3 år nu. Ska fokusera på denna uppgiften nu sen imorgon & i helgen ta mig an tentan. Kan bara kämpa & hoppas just nu. Sen ska jag ta tag i det riktiga problemet. Nu finns det inte tid för det.

spolar GÄRNA tillbaka tiden med några 18 år.
SERIÖST hade inte haft något emot det.
(jaa, jag vet - tjockis redan som barn haha)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0