what is important to me

- Jag är blodgivare, blev det direkt när jag fyllde 18
- Kommer att donera mina organ & hud när jag dör (är uppskriven)
- Är en stark motståndare till rökning
- Avskyr människor som inte är självständiga


Ja, lite om hur jag tycker och känner. De 2 första punkterna är oerhört viktiga, speciellt blodgivningen eftersom jag själv har en speciell blodtyp så tycker jag det är extra viktigt. Sen det med organen är känsligt för många men jag tänker bara - tänk om jag själva hade behövt något organ och ingen hade funnits där för att kunna bidra, just därför är jag donator.

Sen de 2 sista punkterna är lite annorlunda. Rökning är något jag aldrig kommer förstå mig på, kan snacka i timmar om hur jag känner inför det. Det mest sorgliga är att majoriteten av folket i min närhet röker och det är sjukt svårt att se på. Jag har för många dåliga kopplingar till rökning och dess konsekvenser och det är därför jag är så emot det. Samt att forskningen visar sååå jävla mycket mot detta beroende, men det räcker tydligen inte...
Och det med självständigheten, inte så viktig punkt som de andra såklart, men ändå. Finns nog inget i vardagen som kan störa mig mer än ungdomar/vuxna som beter sig som bebisar. Jag får damp på sånt, såna som vill bli omhändertagna hela tiden, fucked up mammiga - fo' serious. VÄX UPP! Sånt visar bara på en oförlåtlig svaghet och världen hade varit en mycket bättre plats utan det.
over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0