organiska syror i vardagen

  "Kemiskt sett är fett estrar som har bildats av reaktionen mellan organiska syror och alkoholer. Fett är reaktionen mellan alkoholen glycerol och tre organiska syror (fettsyror)"

"Det beror på att dubbel och trippelbindningar (omättade kolväten) är benägna att spricka upp. Då kan nya atomer eller atomgrupper bindas till de lediga platserna som uppstår på kolatomerna."


Japp såhär trevligt och underbart spenderar jag min natt.. Eftersom jag ska upp imorgon klockan 08.00 och har vänt på dygnet kan jag lika gärna använda natten till något bra - smart va? Smartaste jag gjort på länge faktiskt. Har pluggat hela dagen - måste jobba undan. Kan inte förklara hur mycket jag har skjutit upp och nu börjar verkligheten hinna ikapp mig..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0