läsvärt!

http://yasminaren.blogg.se/2011/february/yasminaren-tycker.html

Om hemspråksundervisningen i vårt land.
Jag själv möter problem just nu med mina kurser nu när jag läser bosniska på 250 poäng utöver min vanliga kursplan och skolan gör allt i sin makt att vi inte använder oss utav dessa poängen. Det är ett språk precis som alla andra språk och bör vara mer meriterande än vad det är idag samtidigt borde väl vi som läser hemspråk själva välja hur vi ska göra, vi läser 250 poäng mer än alla andra, ska dessa bara ignoreras?

Flera rapporter visar, inte bara på hur bra det är att kunna många språk utan även på att Sverige och vår befolkning kommer långt ner på listan när det kommer till språkkunskaper och direkt när den rapporten kom ut så tyckte regeringen att det var hemskt och saker måste ändras. men varför vill man nu införa olika hinder för hemspråksundervisning som också är ett språk? Dubbelmoral till max!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0