ceasarsallad á la Sabina

Ja, min ceasarsallad innehåller inte allt som en vanlig gör men skitsamma. Den har iaf tre saker en vanlig har: Kyckling, bacon och parmesanost. Sen hade jag i tomat, gurka och svamp. Man tar helt enkelt det man gillar och har i kylskåpet.


Stek först kycklingen - marinerad i olja, vitlök, citron, persilja och vegeta.
 För 2 pers räcker en stor kycklingfilé eller 2 mindre


När kycklingen är klar så lägger jag det i skålen och i samma panna steker jag kalkonbacon.
Ta så mycket bavon ni vill ha. Lägg inte till mer olja eller smör för bacon har fett i sig redan

När det har stekts ca 5 min lägger jag i champinjonerna och om man vill
kan man lägga lite smör & steka dom i det.
Tog tre stora champinjoner och grovhackade dom.


Så stektes det tills baconen blev knaprig och champinjonerna mjuka.
Blandade allt med kyckling, tomater och gurka i en skål.
Rev parmesanost över och la till lite salt (bacon är salt och kycklingen hade kryddor)
Blandade och satte en klick créme fraiche för jag gillar inte dressing och persilja över det.
Man kan ha annan sallad i såklart, och så brukar man ha krutonger i men pallade inte göra det.
ENJOY!


Kommentarer
Postat av: jessica

vanligt bacon har fett i sig, kalkonbacon är dock väldigt fettfri :)

2011-02-06 @ 21:21:52
URL: http://jlethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0