i want it so bad

Har flera förslag till mina framtida tatueringar, just nu är jag inne på en mening, helst på bosniska. Vill ha den på foten, på sidan men måste hitta en jag är helt nöjd med. So the searching goes on. Alla mina idéer kommer från låtar och översättningen blir inte ens i närheten av betydelsen men skitsamma, det ska betyda något för mig. Mina idéer hittills:

pazi kako hodas, gazis moje snove
(var försiktig hur du går, du trampar på mina drömmar)

lakse je bez sudbine
nego bez domovine
(det är enklare utan öde, än utan hemland)

evo ucim nove korake
(jag lär mig nya steg)

nothing else matters
(från metallicas låt med samma titel)

so close no matter how far
( denna är i top 5 - undrar bara om den får plats)

sve sto je srcu drago daleko je
(allt som är när hjärtat, är långt borta)

tesko je kad se voli
(det är svårt när man älskar)

kad zamirisu jorgovani
(när syrenerna blommar)

jos samo korak do slobode
(bara ett steg till friheten)

ja cu umrijeti od ljubavi
(jag kommer dö av kärleken)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0