kampen fortsätter!

Sitter här och kollar på en dokumentär om Israel-Palestina konflikten och även om jag är insatt i frågan blir jag ändå mer och mer förvånad för varje grej dom visar. Det övervåld som sker accepteras i omvärlden, idag 2010, ockupation, diskriminering pga etnicitet och detta händer inte bara i den delen av världen. Och vi, ja vi, som kan göra något åt det vill hellre leva i vår bekväma värld och låta dom sköta sitt. 60 års av ockupation, vi MÅSTE lägga oss i nu, det funkar inte på detta sättet...

Borde egentligen plugga men jag blir så distraherad och mina tankar börjar direkt flyga åt alla håll i hjärnan. Jag vill så mycket men kommer aldrig fram dit jag vill.. Men min kamp för ett fritt Palestina ska fortsätta, även kampen för ett fritt Västsahara och alla andra ockuperade delar i världen - jag vill inte leva i en såhär värld. Ja, jag har det bra här i Sverige men jag hade lika gärna kunnat bo i Palestina och inte haft det bra alls.. Jag kunde varit det barnet som får sten på mig bara för jag är palestinier och muslim, eller den västsaharier som växt upp i flyktingläger mitt i öknen som mina förfäder. Jag är människa, dom är människor och därför fortsätter min kamp, för mina medmänniskor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0