all i can think about

Sover dåligt, kan inte koncentrera mig, äter dåligt, håller på att bli sjuk.. men direkt när jag läser något om politik så tänder jag till. Det ska skrivas insändare och debatteras - damn.

Läste precis på Aftonbladet om RUT-avdraget och förenklat handlar det om att de personer som anställer folk som städar i deras hem får sedan skatteavdrag. Detta är ju såklart Moderaternas påhitt, Socialdemokraterna vill avskaffa det skatteavdraget och med rätt tycker jag. Fattar inte & kommer aldrig att fatta varför man ska få skatteavdrag för att man anställer någon. Asså jag förstår det egentligen men tycker det är onödigt. Då ska alla som går & klipper sig hos frisörer få skatteavdrag också för vi gör ju dom en tjänst genom att gå & klippa oss och inte klippa oss hemma. Eller vi som gymmar på ett gym istället för de som tränar själva.
Det går helt enkelt inte ihop.

Det jag tycker är att fine, man behöver inte förbjuda yrket, känner någon rik, "stressad" person för att hyra in städhjälp för att man tydligen är så inkompetent att man inte kan städa själva, fine men man borde ju fan betala högre skatt för att man själv är ett så stort samhällsproblem & inte kan städa efter sig. Helt plötsligt tror man att folk ska gå bakom en på stan & plocka upp det du kastar.
Sen att de kör på argumentet att där finns ju jobb, ja - inte vilka jobb som helst, utan de skitjobb med låga löner & minimala rättigheter. Många av deras argument som ex. att kvinnor & invandrare får sin chans i arbetslivet genom detta ser bra ut vid första blicken men när man tänker efter blir det ett riktigt WTF-moment. De enda som tjänar på detta, mina damer & herrar, är ännu en gång: De rika.
Varför?

Majoriteten av de som köper hushållsnära tjänster som det så fint kallas är de 10% av Sveriges befolkning som har en inkomst på typ.. miljoner och som är för "stressade" och för "upptagna" med att städa sitt eget hem som anställer städare & som sedan får ÄNNU MER skattesänkningar och blir vad - jo ännu rikare!
Fredrik Reinfeldt för många kanske du är söt & har fina ögon, för mig är du & din politik det äckligaste som finns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0