vilken frihet?

Direkt när jag gick in på Aftonbladet igår såg jag rubriken: "Vi vill inte ha fler burkor i Sverige"
Och då visade det sig att Reinfeldt hade uttalat sig väldigt negativt om burkan, och påstod att i ett fritt Sverige ska ingen behöva gå klädd så att ansiktet täcks. Låt mig citera vad det stod: "För mig ingår det i den friheten att få klä sig som man vill och inte uppmuntra krafter som tycker att kvinnan ska döljas i samhället."
Kolla på det fetstilta och säg mig, är det inte dubbelmoral han talar om - om han tycker att alla ska få klä sig hur man vill varför ska inte de som valt att bära burka få klä sig hur dom vill? Jag har alltid tyckt att politiken inte ska lägga sig i religion för att det är två skilda saker. Jag själv är inte religiös men tycker att smutskastningen av just islam har gått över gränsen. Det snackas om kvinnoförnedring och kvinnor skulle ha sämre rättigheter, man kritiserar dock aldrig kristendomen och den delen där unga får dricka vin (även om det är en liten mängd) eller buddhismen där man inte äter kött, vilket för barn & kvinnor kan leda till järnbrist eller andra svårigheter. Sånt kritiserar man aldrig nej.

Mona Sahlin uttalade sig också om frågan men snackade inget om förbud utan bara att hon var emot det. Jag själv tycker att det är lite för mycket med burka, slöja - inga problem dock. Samtidigt bryr jag mig inte så mycket om just det, den som vill ha på sig burka, slöja, piercingar i hela huvudet, vara naken i don't give a fuck egentligen, dom skadar ju ingen palla göra värsta uppståndelsen runt om det. Precis som Mona Sahlin sa, det handlar inte om förbud, det handlar om hela traditionen och kulturen.
Och vem är vi att ändra en religion & kultur? Samtidigt borde man integrera de riktigt troende muslimerna noga i svenska samhället och därefter låta dem göra deras val - burka eller inte?
Och samtidigt som regeringen lägger ner tid på skitsaker som det här låter dom allvarligt sjuka arbeta när dom egentligen inte kan, men det tar jag i ett annat inlägg, trust me. Jag har fått nog av alliansens jävla skitsnack och förstörande av Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0