talking about real friendship

It´s about time that I get serious. Längesen jag delade med mig av mina tankar och åsikter.
På senaste tiden har massor med olika tankar cirkulerat i mitt huvud, gällande allt mellan himmel och jord. Men det som återkommer mest och som jag nästan varje dag funderar om är just äkta vänskap. Vad äkta vänskap är för mig är enkelt: Respekt, tolerans och acceptans. Och detta gäller båda parter.
Respektera din vän för den personen den är, tolerera din vän och dennes tankar och acceptera din vän som den är.
Det behövs inte så mycket mer än detta.

Jag är en väldigt tolerant person och vill aldrig se något dåligt i någon, kan se förbi många saker. Många kallar mig naiv och dum för att jag ger folk så många chanser. Men vad skadar det dig egentligen, vad jag gör? Klart att man vill ha råd från sina närmaste men de råden som ges ska också vara förankrade i verkligheten. Med detta menar jag helt enkelt, jag lyssnar på alla råd men tar åt mig väldigt få - varför? Just för att jag anser att just i vänskapsfrågan, och med just mina vänner, vet jag vad som är rätt. Råd från människor som inte kan ta hand om sin egen vänskap ignorerar jag rätt grovt. Varför säger sig själv..
Ännu ett problem är att folk tror att man är såå dum, att man föddes igår - believe me. Jag vet vem som är real, var jag har mina vänner, vem jag kan lita på osv. Dock är det inte något jag skyltar med och detta gör att folk tror att jag är en idiot. Enda jag kan säga är - I forgive but never forget. No need to worry ;)

Avslutningsvis – jag känner mig själv, jag vet vad jag gör och jag vet var jag har mina vänner. Now it´s your time to figure out yourself.

Detta gäller i alla situationer, döm inte andra innan du själv har kollat dig i spegeln, kasta inte sten i glashus!

peace out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0