helsingborg är skånes hjärta och malmö är skånes rövhål?


Eller, är det så? VEM BRYR SIG!!
Är så förbannad att det inte går. Idag när vi väntade på bussen för att ta oss HEM från SKOLAN märker jag av att det är skitmycket poliser runt om oss. Okej tänker jag, palla deras liv men sen kom jag på att det är derby mellan HIF och MFF och då tänkte jag men okej vad bra att dom är ute så tidigt (1 ½ timme före matchen) så att inga våldsamheter kan hända. Några minuter efter ser jag värsta röken & trodde det hade varit en bilkrock eller något men neeej, det var MFF huliganer med värsta bengaler och sånt. Jag ba.... jaja dååå -.- Palla ge livet på riktigt.
Men då stod vi där på busshållsplatsen och sket i dom men dom sket tydligen inte i oss för dom började boxa på busskuren som idioter, skrek på oss & sånt. Värst var det när dom började skaka och putta Driton för INGENTING. Han bara stod där helt lugn med händerna i fickan och väntade på bussen så kommer dom och attackerar honom. Fick damp på riktigt asså.. Ännu värre var det när POLISESKORTEN (hur fan kan man välja att eskortera såna idioter) inte gör något alls. Jag står där med panik i ögonen och kollar polisen rakt i ögonen och hon SKRIKER till huliganen att han ska sluta, SKRIKER.. Och gör inget alls.. Kan inte fatta det alltså.

Kan inte fatta hur någon väljer att agera med våld pga. en BOLL, en jävla boll som ska in i ett mål.
Kan inte fatta hur man ens kan skrika på en person som inte gör något emot en
Kan inte fatta hur man väljer att komma till Helsingborg/Malmö för att skrika HATA HATA... men kom inte hit förhelvetet, stanna hemma & kolla på matchen då.
Kan inte fatta hur man vandaliserar, från båda hållen alltså både HIF:are och MFF:are (huliganer), staden och beter sig som ett djur igen för en BOLL..

Och.. hur fan tänker polisen på riktigt - dom skyddar hellre huliganerna än de vanliga människorna som inte gör något men idioter som MASKERAR sig och leker något de inte är får värsta poliseskorten.. KAN INTE FATTA....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0