fuck this

Är så trött på alla jävla måsten här runt om mig.. men ändå måste jag göra min psykologiuppgift nu.. Sen ska jag tamigfan baka en kladdkaka & frossa.
Är typ cp-deprimerad. Varför? För jag är stressad som faaan och jag behöver ett jobb. Det är 9 dagar kvar tills studiebidraget kommer och jag har 40 kr kvar. Vad har allt gått till - SPARANDE. Man måste ju spara från nästan ingenting för att kunna ha en försäkring men vad ska mina 5000 kr på sparkontot hjälpa mig egentligen.. Är verkligen desperat efter jobb och det suger att vara under 18 och utan körkort. Men mest suger det att vi har en äcklig blå regering som skiter i alla unga. VAR FJÄRDE UNG I SVERIGE ÄR ARBETSLÖS.. detta är skrämmande. Och ja, det var bättre med dom röda och jag kan enkelt ta mina syskon som exempel, när de var i min ålder fick min bror jobba NATT för att de behövde arbetare och han fick typ 200 spänn i timmen om inte mer och på varje ställe som min syster praktiserade på fick hon jobb. Och vad har jag gjort? Praktiserat i 8:an och 9:an med skolan (utan lön & ett fint hejdå, inget erbjudande fast man slitit sönder sig), jobbat EN helg på ett hotell som aldrig ringer fast dom behöver folk & sommarjobbat 3 veckor i kommunen & kan glömma att få sommarjobb igen genom kommunen. Det är bara sorgligt, mina syskon fick sommarjobb VARENDA sommar, likaså deras vänner.. Nu finns det de som inte ens får EN endast gång.. Jag får panik på detta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0