okej, lugnat ner mig minimalt lite

Har sen jag skrev förra inlägget lyssnat på musik, ätit & inte gjort så mycket mer. Varit i högvarv ändå, så överdrivet arg. Nu när jag snart ska lägga mig (ska upp 6 imon -.-) så okej, dagen har inte varit överdrivet överdriven men ändå fett jobbig. Det sämsta kom på slutet av dagen då jag skulle gå & snacka med min blivande (vad jag trodde) arbetsgivare men väl framme säger hon att hon har dåliga nyheter & det blir inga anställningar men om vi vill kan vi hänga på och hjälpa till och sånt. Saken var att jag plus 2 till skulle hålla i några kurser på typ en fritidsgård med massor med kurser på eftermiddagarna och jag blev skitglad - äntligen jobb. Sen fick vi reda på att de skulle planera schemat för kurserna sen höra av sig, de tyckte det var skitkul att vi ville blabla. SEN blev vi ännu mer hypade när vi fick höra att det var 120 i timmen - fett mycket men.. allt sket sig. Så nu är jag arbetslös, något jag varit länge men INTE gillar. Tror ni då att platsbanken har några jobb än jävla säljare NEEEJ nu ska alla sälja något när ingen har pengar och ingen vill typ ge unga några fattiga caféjobb eller något jävla tråkigt man kan göra från typ 5-8 & på helgerna, lite cash money vill fan ingen bidra med. Blir så deprimerad att det inte är sant.
Och utöver allt detta så läser man var & varannan dag om; att om man bara vill så får man jobb, kämpar man så går det, man ska inte ge upp, man ska inte va kräsen YADAYADA. Ni som skriver detta lever i någon jävla fantasivärld

- Ja, jag VILL ha jobb, har jag något för det? Svar: Nej.
- Jag kämpar som en jävla fånge i koncentrationsläger, har jag jobb för det? Svar: Nej.
- Jag, kräsen? Hade ni gett mig ett städjobb här på DR-skolan att börja kl 5 på morgonen varje dag, hade jag PERSONLIGEN varit där kl 4 städat och ja, sedan gått till skolan, är jag kräsen? Svar: ?
NEJ, just det.

Så fuck er som tror att det finns jobb, inse det finns inte. Och för er som har, var glada & njut. För hur mycket jag än söker & offrar tid så är jag fortfarande arbetslös.
Men detta betyder inte att jag ska sluta kämpa, nej för fan. Denna helgen väntar en annan del av Hbg - Berga & Väla. Watch out för här kommer jag med mitt CV i högsta hugg.

Detta var fan sköna stunder i livet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0