operationen & dagen efter

Såja, halv sex på morgonen väcker dom mig, upp till toa, fixa mig lite tog på mig de absolut fulaste sjukhuskläderna HAHAHA katastrof. KALSONGER, nattlinne med knappar hela vägen plus några cpstrumpor upp till knäna. Kommer nattsköterskorna och fixar med dropp, hittade inte venen i armvecket fick ta nere vid handen, sen var det att vänta. Dom kör mig till väntrummet, kommer en annan sköterska & säger att jag ska gå till toan, var lite svag för hade ändå inte ätit på ca 12 timmar och hade dropp. Gick på toa, kom tillbaka och direkt kör hon mig till operationsalen. Började svettas lite då haha, där var det massor med förberedelser och lustgas och min mamma satt där bredvid, såg hur ledsen hon var, jag försökte bara vakna till HAHA, var fett hungrig också. Sen kom läkarna in - huvuddoktorn Ali & 2 till, en var riiiktigt snygg, tyvärr han jag bara se honom i typ 10 sek sen somnade jag in HAHAHA. Det fulaste var ändå narkosläkaren, hon gav mig lustgas och sa nu somnar du inte, jag bara ok. Sen börja hon pilla med droppet, förklara allt vad hon gjorde MEN sa hon, du kommer INTE somna, så kommer då doktorerna och så bara hör man henne och så somnar du, blinkade en gång sen var jag i LALA-land. Operation varade i 5 timmar, skulle egentligen vara 3, men något hände väl haha.

Det första jag kommer ihåg är att jag vaknar & är illamående, får panik, känner en slang i halsen upp genom näsan (dom hade förklarat att jag skulle ha den) skriker allt vad jag kan genom den masken jag har i ansiktet - MAMMA, sjuksköterskorna kommer och suger blod från magen och jag däckar, så var det typ i 3 timmar - från 14.00-17.00 när jag börjar vara vaken lite längre. Runt 6 sätter dom sån potta & som jag ska göra mina behov i, kunde inte slappna av på en timme så det fick bli ett toabesök ist. Var fett yr, HEEELT svag och sen när jag var klar fick jag värsta illamåendet och hon körde mig i racerfart tillbaka och sög upp ännu mer blod. Efter det drog dom bort alla sånna klistermärken HAHA vet fan vad det heter, det som kollar hjärtat, pulsen osv ni vet, och körde mig tillbaka till rummet. Där däckade jag. På morgonen tar sjuksköterskan bort droppet och jag ska duscha, sen DRICKA min frukost. Som var fett äcklig. FYYYFAN. Sen var det ända jag gjorde, glo på TV, läsa min bok, sov, drack flytande mat. Hela dagen. Katastrof.
Fortsättning följer om veckan efter. Ska fixa mig nu
pusshej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0