jag har ont i magen...

Läste precis denna artikeln
http://sydsvenskan.se/varlden/article556610/Kaos-ar-granne-med-Bosnien.html

Och har ont i magen för att jag blir så upprörd.. Jag är medveten om problemen, jag är inte blind men på något sätt har jag blundat, önskat att det skulle bli en förbättring. Kankse är det svårt för många att förstå men om ni hade sett hur Sverige bara förfaller när ni vet vilken potential det finns, när det inte borde förfalla hade ni inte blivit frustrerade då?
Vi bosnier har en sådan sammanhörighet & kärlek för vårt land att det inte går att beskriva, det känns som att vad vi gör, gör vi det för bosnien. Jag utbildar mig för jag kanske en dag kommer att flytta tillbaka och då behövs utbildningen, min pappa jobbar för att tjäna pengar för att fixa huset så att han kan flytta tillbaka och så gör även alla andra i släkten som just nu inte bor i Bosnien. Inte bara min släkt gör så, det går inte en dag utan att någon i varenda bosniska familj ställer sig frågan - hur hade det varit om kriget inte hade kommit?
Jag har för många tankar, lösningar, frågor & svar för att ens börja dividera här. Jag vet det många vet, den nationalism som råder är inte lösningen. Dayton-avtalet är inte lösningen längre. Det är föråldrat och var en nödlösning som var inne på sin sista vända för ca 10 år sen. Europas & USAs toppmöten i Sarajevo är inte lösningen heller. Vi måste vakna upp allihopa och inte tillåta detta mer, vi måste förstå och utvecklas för där vi är nu... det går ingenstans men jag är rädd för att det snart kommer att gå ner.. Och då sitter vi verkligen i skiten. Då... vill jag inte tänka på nu, det blir bara för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0