getting used to it..

Sådärja, nu är jag fräsch som en nyponros. HAHAHA vilket uttryck, kanske inte är rätt men who gives a damn. Har duschat, tagit på mig & fixat håret halvt. Har kvar att sminka, sätta på smycken & göra klart håret, sen väntar vi på min daddy som ska köra oss till våra kusiner där vi ska ha söndagsmiddag. Sött, visst? :D Och idag har jag varit duktig med pluggandet och bärandet av gummiband. Har haft dom snart 4 timmar och en timme gjorde det inte ens ont. Men nu börjar det igen.
Tänkte att jag skulle ta & berätta om operationen plus allt det när jag ändå inte har en kamera så jag kan visa min snygga outfit för er.

Okej. Detta kommer bli långt.
För mer än 2 år sen fick jag reda på att jag behövde tandställning för jag hade underbett så 18 juli 2007 satte jag på den. 3 veckor före det tog jag ut en tand som mjölktand och kunde inte vara kvar med tandställning. 2 dagar före jag skulle sätta på tandställningen inflammerades det såret och hela huvudet svullnade upp. Fick akuttid och där fick jag för första gången uppleva riktig smärta när hon rensade såret, ville dö. Iaf, tandställningen var på & dagen efter åker jag på semester. Om jag hade vetat.. Hade aaaaldrig satt den före jag skulle till Bosnien, vilken idiot. Kunde inte äta NÅGOT under hela resan och när vi stannade i Venedig för en-dags besök var det 43 grader och jag hade ätit lite bröd & druckit vatten på ca. 3 dagar. Katastrof. Den pizzan jag åt där var fan som himmelriket för mig, sket i alla smärta och bara djura mig i den, var klar efter typ 5 min.

Sen har det varit som vanligt med tandställning. Smärta varje gång den spänns men inget speciellt. det tog mig 1½ år att vänja mig vid den och nu märker jag inte ens av den. Så kom detta året, tror det var i mars då min tandläkare sa: Tandställningen har inte gett det resultat vi ville, din käke har växt ännu mer och även flyttat sig åt sidan, vad säger du om en operation? Tänkte typ på det i 2 dagar, sen bestämde jag mig. All in. Pallar inte ta av tandställningen efter 2 år och att det ska vara fucked up. Efter typ en månad ringer dom från lasarettet här i Helsingborg och frågar om vi istället vill ha operationen i Halmstad för annars kan vi vänta upp till 2 år. Afan, ta Halmstad säger jag. Vi får en tid, tror det var 14 augusti - då vi fortfarande är på semester. Då blir det att boka om, 23 september blev datumet. En månad före åker jag upp dit för första gången för information. Får reda på att jag ska flytta fram överkäken, bak med underkäken och båda ska flyttas åt sidan för att få dem rätt.
Okej.. Inte så stor panik, är rätt lugn. Får ett litet sammanbrott 2 veckor före men inget mer.

Helgen före åker jag på FN-läger, har ingen tid för panik & rädsla. Måndagen kommer, skolan som vanligt. Softar, kommer hem, packar lite saker går ut med mina älsklingar, fotar före bilder (kommer sen när svullnaden är nere) och säger hejdå, softar vid datan osv.
Tisdagen: 10 hade jag tid för kontroll, röntgen och allt var det var uppe i Halmstad, så 8.00 åker jag, mamma & pappa upp. Runt 12 är vi klara, käkar lunch på sjukhuset & tråkar. Vi bestämmer oss för att ta en runda på stan, rätt fint i Halmstad faktiskt. Pappa kör oss tillbaka och vi softar på sjukhuset, äter lite mat, jag läser min bok. Sen köpte vi chips för det är något jag inte kommer kunna äta till typ nästa år, kollar idol & får ett samtal av mina tjejer där vi alla är uppkopplade, på något sätt lugnade detta mig OTROLIGT mycket. Jävla kycklingar är dom, börja snacka om provet och allt jag bara satt & lyssnade och käkade mina chips haha. Sen kom nattsköterskorna & hälsade och sa om jag behövde något var det bara att säga till, men jag sov som ett litet lamm, konstigt nog.
OKEJ. känner att detta blev skitlångt. Kommer ett eget inlägg istället.
brb haha (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0