än en gång faller vi för deras trick

Nu ska jag göra som många andra politiskt aktiva, större medier och kända personer gör; Uppmärksamma Sverigedemokraternas debattartikel i Aftonbladet. Jag ska göra det som många andra gjort och just det som SD vill ska hända. De skriver, provocerar och resten av folket rasar mot dem. Överallt skrivs det insändare, artiklar och blogginlägg. På en dag når artiklen fler folk än vad den hade gjort om ingen hade uppmärksammat den. Men vem är jag att döma de som skriver något om den för här sitter jag och gör detsamma. Dock tänker jag inte ens beröra det Åkesson skrev i artikeln för det har alla andra redan berört. Det jag vill säga är att media kan inte brusa upp varje gång det handlar om SD för det ger en sådan hemsk effekt och jag är övertygad om att på så sätt ökar stödet för SD. Människor blir arga över att alla ska kritisera SD så mycket att de med meningen ansluter sig till de och så växer SD. Sverigedemokraterna vet om det, det är därför de gör så, vi vet egentligen också om deras trick men vi faller alltid för vi kan inte tiga när någon uttrycker sig som de gör. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0