LIKA LÖN FÖR LIKA ARBETE!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6061643.ab

Jag vet inte vad jag ska säga, jag är mållös, vill bara lägga mig ner och gråta, samtidigt vill jag skratta åt dem, skrika på dem och dra mig själv i håret av förtvivlan. Detta är hemskt, låt mig fråga ÄR NI HELT FRÅN VETTET?
Ja men snälla, jag vill slita som ett djur för att få en skitlön och skada min kropp redan i ung ålder, ja jag vill gärna ha 10 000 FÖRE SKATT, pallar inte ens räkna ut vad det blir EFTER men kan tänka mig att det är bättre att utbilda sig, ha CSN och leva ett bättre liv än att slita för ingenting. Argumenten med att det är en erfarenhet håller inte, lärlingsplatserna varar bara ett år sen blir de tjof hejdå med dig, vi tar in en ny sen får du leta nytt. Har man tur (!) hittar man en ny LÄRLINGSPLATS till och ett år där, med ännu en skitlön. Ett år av pendlande mellan olika arbeten ger inte flera, bra, betydande erfarenheter för när man ska söka ett fast jobb eller ett jobb längre än ett år bryr väl fan inte arbetsgivaren om du har haft erfarenhet i bara ett år lika lite som han bryr sig om dina 10 sommarjobb.

Jag ska inte säga att jag INTE förstår hur centern (och resten av alliansen) resonerar för jag förstår (tyvärr). De ser ett problem - de ser en lösning. MEN de skiter fan i hur man ska komma till den lösningen de ser.
I detta fallet:
- Finns det garantier att man får lärlingsplatser dvs. kommer arbetsgivare runt om  Sverige tillämpa denna metod
- Hur ska ni få dem att tillämpa metoden?
- Finns det någon gräns för hur många lärlingplatser man ska kunna ha under sin tid som ung, kanske klassas man som ung tills man är 30.
Bara för att alliansen inte vill skapa riktiga jobb så att alla tjänar på det, NEEEJ det vore väl hemskt om alla kunde leva ett någorlunda bekymmersfritt liv? Bara de som är rika borde få ta del av välfärden, är det inte så? Tydligen har alliansen aldrig hört talas om LIKA LÖN FÖR LIKA ARBETE!!!!! Ännu en gång kommer alliansen med ett bristfälligt förslag som får mig att vilja gråta av ilska. Hoppas att detta nämndes idag och aldrig igen!
(ja, jag är medveten om att detta är centerns förslag men de tillhör alliansen och de ställer sig även bakom förslaget)
Shove it somewhere where the sun don't shine!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0